Mijn rolcontainer (aanvraag, omwisseling, reparatie)

Rolcontainers horen bij een woning. Bij vertrek worden ze achtergelaten voor de volgende bewoner. Rolcontainers zijn eigendom van Spaarnelanden en worden aan huis geleegd.

Rolcontainer aanvragen

Wil je een (extra) container voor gft, restafval of papier/PBD aanvragen, omwisselen voor een ander formaat of aanmelden voor een reparatie? Dat kan.

Bij vermissing van een rolcontainer adviseert Spaarnelanden altijd om eerst de volgende leging af te wachten. Mogelijk is de rolcontainer per ongeluk meegenomen en vind je deze weer terug op de inzamelplaats.
..
Mocht de rolcontainer dan nog niet terug zijn, vraag dan een nieuwe aan via dit formulier. Wij zorgen dan voor een vervangende container.

Is je container stuk? Vraag een reparatie aan via onderstaand formulier. Vermeld daarbij duidelijk wat er defect is.

Let op! Spaarnelanden beoordeelt de schade. Als blijkt dat de schade is ontstaan door (normale) slijtage of door de schuld van Spaarnelanden, wordt er kosteloos een vervangende container geregeld.

Als blijkt dat de schade door jou is ontstaan, worden er kosten in rekening gebracht.

Wil je jouw container omwisselen voor een ander formaat? Vraag een containerwissel aan via onderstaand formulier. Aan het omwisselen van een container naar een ander formaat zijn geen kosten verbonden.

Heb je een extra container nodig? Misschien kom je niet uit met de hoeveelheid afval of wijzigt je gezinssituatie? Hieronder vraag je een extra container aan.

De kosten worden jaarlijks aangepast. Klik hier om deze te bekijken.

In geval van kosten voor een reparatie nemen we contact met je op. Dit geldt niet voor een extra container. De facturatie voor een extra container loopt via het GBKZ.
..
Het duurt vijf tot 10 werkdagen voordat je de container in huis hebt. De nieuwe container leveren we thuis bij je af.

Selecteer de container waar je een verzoek over hebt