Teamleider Communicatie

Datum: 06 december 2021

Ben jij een allround communicatieadviseur met leidinggevende ervaring en ben je op zoek naar een nieuwe uitdaging bij een maatschappelijk betrokken organisatie? Dan ben je bij ons aan het goede adres.

Bij Spaarnelanden staat het belang van de leefomgeving áltijd voorop. Ons takenpakket is divers en heeft betrekking op alles dat een moderne stad nodig heeft: van grondstoffeninzameling tot integraal groenbeheer en van slim parkeermanagement tot duurzame mobiliteit. De ontwikkelingen van morgen bepalen onze weg naar de toekomst en dat betekent dat wij werk willen maken van zaken als circulariteit, klimaatadaptatie, elektrisch rijden en de deeleconomie. Wij zijn ons ervan bewust dat het duurzamer moet én kan. Wij houden dan ook van Echt Duurzaam Doen. Dat betekent dat we zelf het goede voorbeeld geven en doorpakken.

Werken bij Spaarnelanden betekent werken bij een mensgericht bedrijf met een informele en persoonlijke sfeer. Ontwikkeling van medewerkers staat bij ons centraal. Door opleiding en training kan iedereen zich bij Spaarnelanden verder ontwikkelen. We hebben als organisatie oog voor sociale participatie en bieden ook arbeidskansen voor mensen die een steuntje in de rug kunnen gebruiken. 

Binnen team Communicatie is een vacature ontstaan voor de functie van:
 

TEAMLEIDER COMMUNICATIE (36 uur p/w) 

 

Wat ga je doen?

Als Teamleider Communicatie geef je leiding aan het communicatieteam van Spaarnelanden dat bestaat uit vijf enthousiaste collega’s (zes inclusief jijzelf). Je bent de drijvende kracht achter alle in- en externe communicatie van Spaarnelanden en werkt zelf ook mee aan communicatieprojecten en -activiteiten. Samen met jouw team zet jij Spaarnelanden op de kaart. 

Hoe kan je dag eruitzien?

Je start je dag met een kopje koffie of thee en opent je agenda om te zien wat de dag jou vandaag gaat brengen. Je handelt wat mails af en hebt vervolgens teamoverleg. Daarin neem je samen met je teamleden de lopende zaken van de afdeling door. Daarna bel je met een collega van Business Control om de kosten door te nemen van een aantal lopende communicatieprojecten waarvoor jij eindverantwoordelijk bent, waaronder de nieuwe huisstijl en website van Spaarnelanden. Een van jouw teamleden vraagt je daarna om mee te lezen met de interne nieuwsbrief voordat deze definitief wordt gemaakt. Vervolgens bereid je de redactievergadering van Buitenkansen voor (het online magazine van Spaarnelanden) waar jij voorzitter van bent. ’s Middags heb je overleg met de communicatieafdeling van de gemeente Haarlem om vooruit te blikken op de communicatieactiviteiten die we in opdracht van hen uitvoeren. Je sluit je dag buiten af met een wandelend overleg met een van je teamleden die graag met je wil sparren over de aanpak van een project. 


Jouw taken bestaan onder andere uit het volgende:

  • Je bent eindverantwoordelijk voor de uitvoering van de communicatiestrategie (intern en extern). Ook ben je budgethouder en stel je een jaarplan op voor de afdeling.  
  • Je bouwt verder aan de afdeling en positionering van het communicatieteam binnen de organisatie. Samen met jouw teamleden weet jij een kwalitatief hoogwaardige en servicegerichte afdeling neer te zetten. Daarbij heb je oog voor de ontwikkeling van jouw teamleden en zorg je voor een plezierige en uitdagende werkomgeving, waarin ze worden gezien, gewaardeerd en uitgedaagd. 
  • Je bent de schakel tussen het MT en jouw team en je bent sparringpartner voor de directie.
  • Je vertegenwoordigt de communicatieafdeling als gesprekspartner tijdens interne overleggen, zoals bijvoorbeeld het coronateamoverleg en externe overleggen met opdrachtgevers, zoals de gemeenten waar wij voor werken (Haarlem en Zandvoort). 
  • Je hebt een aantal eigen communicatieprojecten en -activiteiten onder je hoede die je coördineert, bijvoorbeeld het online magazine Buitenkansen dat in samenwerking met het MT wordt gemaakt. 
  • Je bent achtervang voor je communicatiecollega’s als deze vrij of op vakantie zijn. Hierdoor kunnen uitvoerende werkzaamheden ook bij jou komen te liggen, zoals bijvoorbeeld het redigeren van een tekst, aanpassing op een website of woordvoering.

Wat breng je mee?

  • Je bent een allround adviseur met een afgeronde HBO-opleiding richting marketing-communicatie die minimaal 8 tot 10 jaar ervaring heeft in een relevante communicatiefunctie. 
  • Je hebt ervaring in het aansturen van een team. 
  • Je bent in staat om op diverse niveaus in de organisatie contacten te leggen.
  • Je bent een teamplayer die goed prioriteiten kan stellen, georganiseerd en gestructureerd werkt en je hebt gevoel voor politieke en maatschappelijke verhoudingen.
  • Je vindt het leuk en belangrijk om je collega’s te coachen en hen te helpen met hun persoonlijk groei en ontwikkeling. 

Wat bieden wij? 

Een veelzijdige baan in een dynamische en maatschappelijk betrokken organisatie waarbij je omringd wordt door collega’s die werken aan een duurzame en plezierige leefomgeving. Veel opleidingsmogelijkheden op maat. Een reiskostenvergoeding volgens onze bedrijfsregeling en een fiscaal voordelig fietsplan. Korting op verzekeringen en een collectieve ziektekostenverzekering. Daarnaast vinden wij jouw gezondheid belangrijk en krijg je een tegemoetkoming in de kosten voor je sportabonnement. We bieden een aantrekkelijke regeling voor de Private Lease aan van een elektrische auto. Een jaarsalaris tussen de € 51.337,-- en € 72.840,-- bruto op basis van 40 uur per week, afhankelijk van leeftijd en ervaring. Het salaris is inclusief het Persoonlijk Arbeidsvoorwaarden Budget van 14,94% bijvoorbeeld te besteden aan vakantie, extra verlof of sparen voor een grote uitgave. 

De sollicitatieprocedure 

Heb je na het lezen van dit profiel interesse in deze functie stuur dan je motivatiebrief en CV voor 17 januari 2022 naar sollicitaties@spaarnelanden.nl. De eerste sollicitatiegesprekken vinden plaats op donderdag 6 januari 2022. Een assessment maakt deel uit van de sollicitatieprocedure. Heb je inhoudelijke vragen over de functie, dan kun je contact opnemen met Jelka de Roos, bereikbaar op telefoonnummer 06-41581972. Deze vacature is gelijktijdig in- en extern uitgezet.

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.

* Verplicht veld