Senior Salarisadministrateur

Datum: 19 november 2021

Is onze complexe salarisadministratie iedere maand bij jou in goede handen en ben jij een kei in het maken van rapportages? Dan is dit de functie voor jou!

Bij Spaarnelanden staat het belang van de leefomgeving áltijd voorop. Ons takenpakket is divers en heeft betrekking op alles dat een moderne stad nodig heeft: van grondstoffeninzameling tot integraal groenbeheer en van slim parkeermanagement tot duurzame mobiliteit. De ontwikkelingen van morgen bepalen onze weg naar de toekomst en dat betekent dat wij werk willen maken van zaken als circulariteit, klimaatadaptatie, elektrisch rijden en de deeleconomie. Wij zijn ons ervan bewust dat het duurzamer moet én kan. Wij houden dan ook van Echt Duurzaam Doen. Dat betekent dat we zelf het goede voorbeeld geven en doorpakken.

Werken bij Spaarnelanden betekent werken bij een mensgericht bedrijf met een informele en persoonlijke sfeer. Ontwikkeling van medewerkers staat bij ons centraal. Door opleiding en training kan iedereen zich bij Spaarnelanden verder ontwikkelen. We hebben als organisatie oog voor sociale participatie en bieden ook arbeidskansen voor mensen die een steuntje in de rug kunnen gebruiken.
 
Heb jij een servicegerichte instelling, lever jij graag kwaliteit, ben jij maatschappelijk betrokken en vind jij het een uitdaging om vanuit je vakgebied bij te dragen aan de thema’s waar wij mee bezig zijn? Dan pas jij bij ons!
 
De afdeling SRM (Social Resource Management) bestaat uit 7 medewerkers in een hecht team. Er zijn 3 SRM adviseurs, een salarisadministrateur, een medewerker personeelsadministratie en een bedrijfsmaatschappelijk werker. Het team wordt aangestuurd door de manager SRM.

Ter uitbreiding van ons team zijn wij op zoek naar een:
 

Senior Salarisadministrateur (32 uur per week)

 

Hoe kan je dag eruitzien?

Je komt binnen op kantoor of start thuis jouw computer op; er ligt genoeg werk op jou te wachten. Je begint de digitaal binnengekomen mutaties in AFAS te verwerken, een collega van de SRM-afdeling loopt binnen met de vraag of je een proefberekening van een salaris wil maken voor een nieuwe medewerker. Vervolgens word je gebeld door 2 collega’s met vragen over de laatste salarisuitbetaling; je neemt de tijd om het goed uit te leggen. Je maakt een start met de voorbereidingen voor de volgende salarisverwerking, beantwoordt de binnengekomen mail en daarna is het tijd voor de lunch. Je schuift aan tafel in de bedrijfskantine bij collega’s. Na de lunch ga je verder met de voorbereidingen voor de eerstvolgende salarisuitbetaling in het systeem AFAS Profit; het systeem waar wij mee werken. Je hebt een afspraak met een collega van de afdeling Business Control, om te praten over een rapportage die je hebt aangeleverd. Vervolgens maak je een indiensttreding van een nieuwe medewerker in orde. Aan het einde van de dag bereid je jezelf nog voor op het werkoverleg van de volgende dag en daarna ga tevreden naar huis. 
 

Jouw werkzaamheden:

  • Verantwoordelijk zijn, samen met je directe collega, voor het realiseren van een tijdige en correcte digitale salarisverwerking;
  • Zorgdragen voor het invoeren en controleren van de vaste en variabele salarisgegevens en het controleren van de output;
  • Verwerken van mutaties (digitaal);
  • Zorgen voor aansluiting met de financiële administratie;
  • Opstellen van kwalitatieve en betrouwbare rapportages;
  • Signaleren, analyseren en oplossen van afwijkingen;
  • Verantwoordelijk zijn voor het in- en uitdiensttredingsproces;
  • Uitvoeren van ziekteverzuimregistratie;
  • Samenwerken met en bij drukte en afwezigheid hulp bieden aan de SRM administratie.

Wat breng je mee?

Aantoonbare recente ervaring van minimaal 5 jaar met het zelfstandig verwerken van een complexe salarisadministratie. Je hebt inzicht op aansluiting met de financiële administratie, je bent natuurlijk accuraat, analytisch sterk en je hebt een zeer goede kennis van Excel. Je bent proactief ingesteld, je pakt zaken snel op, bent communicatief sterk en jouw kennis van wet- en regelgeving is up to date.
Je beschikt over een HBO werk- en denkniveau, met als studierichting bedrijfsadministratie of gelijkwaardig. Je bent in bezit van het Praktijk Diploma Loonadministratie. Ervaring met AFAS Profit is een pré.

Wij bieden:

  • Een leuke en veelzijdige baan bij een sociaal-maatschappelijk bedrijf met 300 medewerkers;
  • Veel opleidingsmogelijkheden op maat;
  • 27,5 vakantiedagen;
  • Reiskostenvergoeding volgens bedrijfsregeling;
  • Tegemoetkoming in de kosten voor je sportabonnement;
  • Korting op verzekeringen;
  • Een collectieve ziektekostenverzekering;
  • Fiscaal voordelig fietsplan;
  • Gunstige verlofregelingen, zoals 5 weken betaald geboorteverlof voor vaders;
  • Aantrekkelijke regeling voor de Private Lease van een elektrische auto;
  • Een mooi salaris van maximaal € 4.194,-- bruto per maand op basis van 40 uur per week, afhankelijk van leeftijd en ervaring. Het salaris is exclusief het Persoonlijk Arbeidsvoorwaarden Budget van 14,94% bijvoorbeeld te besteden aan vakantie, extra verlof of sparen voor een grote uitgave.

De sollicitatieprocedure

Ben je enthousiast geworden? Voldoe je aan de bovengenoemde kwalificaties? Stuur dan je schriftelijke motivatie en CV naar sollicitaties@spaarnelanden.nl. Heb je nog inhoudelijke vragen over de functie, neem dan contact op met Alfred Swint, interim SRM manager op telefoonnummer 06-55325395.
 

* Verplicht veld