Medior inkoper

Datum: 20 februari 2020

Als medior inkoper bij de afdeling Inkoop & Facilitair ondersteun, adviseer en begeleid je bij alle voorkomende inkoopvraagstukken.

Bij Spaarnelanden staat het belang van de leefomgeving áltijd voorop. Ons takenpakket is divers en heeft betrekking op alles dat een moderne stad nodig heeft: van grondstoffeninzameling tot integraal groenbeheer en van slim parkeermanagement tot duurzame mobiliteit. De ontwikkelingen van morgen bepalen onze weg naar de toekomst en dat betekent dat wij werk willen maken van zaken als circulariteit, klimaatadaptatie, elektrisch rijden en de deeleconomie. Wij zijn ons ervan bewust dat het duurzamer moet én kan. Wij houden dan ook van Echt Duurzaam Doen. Dat betekent dat we zelf het goede voorbeeld geven en doorpakken. En daarom zijn wij op zoek naar collega’s die hier in meedenken en een bijdrage willen leveren. 

Werken bij Spaarnelanden betekent werken bij een mensgericht bedrijf met een informele en persoonlijke sfeer. Ontwikkeling van medewerkers staat bij ons centraal. Door opleiding en training kan iedereen zich bij Spaarnelanden verder ontwikkelen. We hebben als organisatie oog voor sociale participatie en bieden ook arbeidskansen voor mensen die een steuntje in de rug kunnen gebruiken. 

Inkopen bij Spaarnelanden kan gaan over de meest uiteenlopende zaken: van vuilniswagens tot kantoormeubilair; van afvalcontainers tot allerhande gereedschappen; van ICT-diensten tot afvalstromen en van speeltoestellen tot laadinfrastructuur. Dit maakt het werk zeer afwisselend. 

Schrik je niet van (Europese)aanbestedingstrajecten? Beweeg je je makkelijk tussen werkvoorbereiders, budgethouders en ben je sociaal intelligent? Heb je een servicegerichte instelling, lever je graag kwaliteit, ben je maatschappelijk betrokken en vind je het een uitdaging om vanuit je vakgebied bij te dragen aan de thema’s waar wij mee bezig zijn? Dan pas jij bij ons! 

De afdeling inkoop bestaat uit een klein team met veel ambities. Er is dan ook genoeg ruimte voor initiatieven en om jezelf verder te ontwikkelen. 

MEDIOR INKOPER (40 uur p/w)

 

Wat ga je doen?

Als medior inkoper bij de afdeling Inkoop & Facilitair ondersteun, adviseer en begeleid je bij alle voorkomende inkoopvraagstukken. Spaarnelanden is een aanbesteding plichtige organisatie en werkt conform de (Aanbestedingswet 2012). Je bent een belangrijke speler in het borgen van een passend inkoopbeleid. Je maakt inkooprapportages en analyses en draagt zorg voor contractbeheer. 

Jouw werkzaamheden bestaan onder andere uit:

• Het adviseren en overleggen met de aanvragers en/of budgethouders om de inkoopaanvraag en het daarbij behorende inkoopproces zo doelmatig en rechtmatig te laten verlopen;
• Het vertalen van wensen en behoeften naar een inkoopstrategie en het opstellen van (aanbestedings)documenten; 
• Het deelnemen aan en/of zelfstandig uitvoeren van (Europese) aanbestedingstrajecten;  
• Je onderhoudt met enige regelmaat contacten met leveranciers, kent de ontwikkelingen op de markt en brengt deze gevraagd en ongevraagd in.
• Het samen met je collega’s ontwikkelen van kennisopbouw en het verder professionaliseren van de inkoopafdeling;

Wat breng je mee?

Je bent een teamspeler en hebt inkoopervaring bij de (semi)overheid. Je werkt zelfstandig, secuur en gestructureerd. Je bent creatief, hebt gevoel voor humor, bent omgevingsbewust en je beschikt over uitstekende communicatieve vaardigheden. Daarnaast kun je goed samenwerken, ben je flexibel, resultaatgericht, integer en een verbinder. Tevens bezit je inlevingsvermogen, heb je gevoel voor verhoudingen en ben je tactvol. Je hebt een afgeronde hbo-opleiding aangevuld met NEVI I en NEVI 2. Of je bent bereid deze te volgen. Daarnaast heb je minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring met inkoopwerkzaamheden;


Wat bieden wij?

Allereerst een uitdagende baan bij een sociaal-maatschappelijk bedrijf waar 290 medewerkers met hart en ziel werken aan een prettig leefbare stad. Verder bieden wij een marktconform salaris (max € 4699,-- obv 40 uur), 8 % vakantiegeld en eindejaarsuitkering en opleidingsmogelijkheden, wellicht in de toekomst de mogelijkheid om door te groeien als senior inkoper/ aanspreekpunt van de afdeling. Ook heeft Spaarnelanden een voordelige collectieve zorgverzekering, kun je een bijdrage krijgen in het abonnement van de sportschool, een aantrekkelijke fietsregeling en gunstige verlofregelingen, zoals 4 weken betaald geboorteverlof voor vaders. Je contract is conform de WENB CAO Grondstoffen Energie en Omgeving.

Solliciteren?

Ben je enthousiast geworden? Voldoe je aan de bovengenoemde kwalificaties? Stuur je schriftelijke motivatie en CV naar sollicitaties@spaarnelanden.nl Dit kan tot en met 8 maart 2020. Heb je nog inhoudelijke vragen over de functie, dan kun je contact opnemen met Ronno Broekhof Teamleider Inkoop & Facilitair, bereikbaar op telefoonnummer 06-41146632.

* Verplicht veld