Implementatiecoƶrdinator/Projectcoƶrdinator

Datum: 28 december 2021

Weet jij nieuwe producten of innovaties te implementeren binnen de organisatie? Dan is deze vacature iets voor jou!

Wil je er alles aan doen om nieuwe duurzame innovaties goed te laten landen in de stad Haarlem en de badplaats Zandvoort en heb je tegelijkertijd begrip voor het draaiende houden van de bestaande operatie? Dan is deze functie bij jou in goede handen! 

Wat ga je doen?

Als projectcoƶrdinator werk je onder leiding van de productmanager mee aan de implementatie en borging van nieuwe producten en/of innovaties binnen de uitvoeringsorganisatie van Spaarnelanden. Daarvoor werk je zelfstandig aan structuren, systemen en oplossingen samen met klanten, leveranciers en uitvoeringsmedewerkers om de innovaties na realisatie goed ‘in beheer’ te nemen. Na oplevering blijf je betrokken bij het opgeleverde product of dienst, je onderhoudt het contact met je collega’s van de uitvoering of met de inwoners en/of klanten om de ontwikkeling te volgen en bij te sturen. Daarnaast werk je als analist mee op hardnekkige vraagstukken van de afdeling die onderzoek behoeven in de praktijk. Je bent de spin in het web in de organisatie, vanuit de afdeling Klant & Innovatie (+/- 18 medewerkers) met de teams Klantenservice, Innovatie en Productmanagement en Relatiebeheer.
Dit is een nieuwe rol binnen onze afdeling wat betekent dat je op hoofdlijnen meedenkt met de afdelingsmanager hoe de functie het beste ingevuld kan worden, zodat het maximale rendement voor de organisatie eruit wordt gehaald. Dit betekent ook dat je flexibel bent en kritisch bent op de eigen functie en dat jouw taken en verantwoordelijkheden enigszins kunnen wijzigen. 

Jouw verantwoordelijkheden 

  • (Mede-)verantwoordelijk voor een soepele implementatie en daarmee kwalitatieve borging van innovaties en nieuwe producten in de organisatie;
  • Het vinden van oplossingen voor het in beheer nemen van een innovatie, samen met de uitvoering (teamleiders en medewerkers) en het objectiveren van de impact hiervan op mensen, middelen, systemen en processen voor de business case;  
  • Het opstellen en uitvoeren van een borgingsplan, wat is afgestemd en geaccordeerd door de uitvoeringsorganisatie; 
  • Het actief begeleiden van de overdacht en vervolgens blijvend monitoren van innovaties, producten en diensten vanuit de afdeling Klant & Innovatie, om zodoende de kwaliteit te borgen en continu te verbeteren;
  • Inrichten en aanpassen van (KPI) dashboards om werkzaamheden van de afdeling Klant & Innovatie te monitoren en de voortgang van innovaties en nieuwe producten te bewaken;  
  • Oplossingen bedenken voor- en adviseren van de klantenservice, relatiemanagers, productmanagers en teamleiders over hardnekkige problemen en/of het verbeteren van producten en diensten (vanuit ervaring units en klanten) aan de hand van objectief onderzoek;  
  • Met regelmaat organiseren van service- en ‘trouble-shooting’ overleggen. 

Wat breng je mee aan vaardigheden? 

  • Uitstekende sociale- en communicatieve vaardigheden. Je kan goed overweg met mensen op verschillende niveaus en je verplaatst je makkelijk in de werkzaamheden van anderen en kan dit duidelijk vertalen en objectiveren. Je geeft collega's ruimte om hun ideeĆ«n aan te dragen en kan hen bewegen tot verandering. 
  • Analytische vaardigheden. Je kan snel complexe materie doorzien en legt snel verbanden. Je stelt kritische vragen, op het juiste moment en op een fijne manier, waardoor je snel doordringt tot de kern van het probleem. Je bent goed en snel met cijfers en kan informatie goed clusteren. Je bent in staat om kwalitatief goed en objectief onderzoek uit te voeren en toetst data aan de praktijk. 
  • Gestructureerd en secuur. Je werkt heel nauwkeurig, zodat je analyses altijd raak zijn. Je zorgt dat alle onderdelen uit het borgingsplan zijn uitgevoerd voordat het project wordt overgedragen. 
  • Overtuigingskracht en oplossingsgerichtheid. Je bent goed in staat om, zonder formele zeggenschap, anderen te enthousiasmeren, overtuigen en instemming te krijgen voor bepaalde plannen, ideeĆ«n of producten. Je bent gericht op hoe het wel kan, op oplossingen en kansen en in staat om daarop draagvlak te creĆ«ren en te motiveren.  

Wat vragen wij van jou? 

  • HBO werk- en denkniveau met een aantal jaren werkervaring in een soortgelijke functie;
  • Aantoonbare ervaring met het implementeren van producten / projecten, opstellen van business cases en projectmatig werken; 
  • Affiniteit met werken binnen een uitvoeringsorganisatie voor afval, reiniging, groenonderhoud, openbare ruimte, parkeerservice en strandbeheer; 
  • Ervaring met het maken van analyses (bijv. in Excel) en je hebt kennis van PowerBI. 

Wij bieden

  • Een leuke en veelzijdige baan bij een sociaal-maatschappelijk bedrijf met 300 medewerkers;
  • Veel opleidingsmogelijkheden op maat;
  • 27,5 vakantiedagen;
  • Aantrekkelijke regeling voor de Private Lease van een elektrische auto; 
  • Een mooi salaris van maximaal € 4.839,-- bruto per maand op basis van 40 uur per week, afhankelijk van leeftijd en ervaring. Het salaris is exclusief het Persoonlijk Arbeidsvoorwaarden Budget van 14,94% bijvoorbeeld te besteden aan vakantie, extra verlof of sparen voor een grote uitgave. 
  • Vele mooie extra's zoals een tegemoetkoming in de kosten voor je sportabonnement; korting op verzekeringen; een fiscaal voordelig fietsplan en een gunstige verlofregeling, zoals 5 weken betaald geboorteverlof voor vaders;

Solliciteer! 

Enthousiast en voldoe je aan de bovengenoemde kwalificaties? Stuur dan je CV en je motivatie naar sollicitaties@spaarnelanden.nl. Je kunt ook solliciteren met een korte video en schriftelijke CV.  Heb je nog inhoudelijke vragen over de functie, neem dan contact op met Jeanine van de Grootevheen, Manager Klant & Innovatie op telefoonnummer 06-54763965. 

Over Spaarnelanden

Bij Spaarnelanden staat het belang van de leefomgeving Ć”ltijd voorop. Ons takenpakket is divers en heeft betrekking op alles dat een moderne stad nodig heeft: van grondstoffeninzameling tot integraal groenbeheer en slim parkeermanagement. De ontwikkelingen van morgen bepalen onze weg naar de toekomst en dat betekent dat wij werk maken van circulariteit, klimaatadaptatie, biodiversiteit, elektrisch rijden en de deeleconomie. Wij zijn ons ervan bewust dat het duurzamer moet Ć©n kan. Wij houden dan ook van Echt Duurzaam Doen. Dat betekent dat we zelf het goede voorbeeld geven en doorpakken. Werken bij Spaarnelanden betekent werken bij een mensgericht bedrijf met een informele en persoonlijke sfeer. Ontwikkeling van medewerkers staat bij ons centraal. Door opleiding en training kan iedereen zich bij Spaarnelanden verder ontwikkelen. We hebben als organisatie oog voor sociale participatie en bieden ook arbeidskansen voor mensen die een steuntje in de rug kunnen gebruiken. Heb jij een positieve en klantgerichte instelling, lever jij graag kwaliteit, ben jij maatschappelijk betrokken en vind jij het een uitdaging om vanuit je vakgebied bij te dragen aan de thema’s waar wij mee bezig zijn? Dan pas jij bij ons!

Over de afdeling

De afdeling Klant & Innovatie bestaat uit de klantenservice (een front- en backoffice), het team innovatie en productontwikkeling en het team relatiemanagement, die aangestuurd worden door de Manager Klant & innovatie. In alles wat we doen staat de (toekomstige) klant centraal die zo duurzaam en prettig mogelijk wil leven. 
Lees hier over: www.greencollectinghaarlem.nl, onze social enterprise iZoof, bekijk de ontwikkelde website Natuur in je stad. Of check ons verhalenplatform. Hiermee maken we een significante impact op de leefomgeving. 

Deze vacature is gelijktijdig in- en extern uitgezet.

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.

* Verplicht veld