ICT architect / Projectmanager

Datum: 25 maart 2021

Wij zijn op zoek naar een ICT-topper die zich bezig gaat houden met de ontwikkeling en het beheer van ons ICT applicatie- en datalandschap. Iets voor jou?

Bij Spaarnelanden staat het belang van de leefomgeving áltijd voorop. Ons takenpakket is divers en heeft betrekking op alles dat een moderne stad nodig heeft: van grondstoffeninzameling tot integraal groenbeheer en van slim parkeermanagement tot duurzame mobiliteit. De ontwikkelingen van morgen bepalen onze weg naar de toekomst en dat betekent dat wij werk willen maken van zaken als circulariteit, klimaatadaptatie, elektrisch rijden en de deeleconomie. Wij zijn ons ervan bewust dat het duurzamer moet én kan. Wij houden dan ook van Echt Duurzaam Doen. Dat betekent dat we zelf het goede voorbeeld geven en doorpakken.

Werken bij Spaarnelanden betekent werken bij een mensgericht bedrijf met een informele en persoonlijke sfeer. Ontwikkeling van medewerkers staat bij ons centraal. Door opleiding en training kan iedereen zich bij Spaarnelanden verder ontwikkelen. We hebben als organisatie oog voor sociale participatie en bieden ook arbeidskansen voor mensen die een steuntje in de rug kunnen gebruiken. 

Heb jij een servicegerichte instelling, lever jij graag kwaliteit, ben jij maatschappelijk betrokken en vind jij het een uitdaging om vanuit je vakgebied bij te dragen aan de thema’s waar wij mee bezig zijn? Dan pas jij bij ons!

Bij Spaarnelanden bestaat de afdeling ICT uit een klein team specialisten. Er zijn 2 applicatiebeheerders en een medewerker Telefonie. De ICT servicedesk is uitbesteed. Daarnaast werkt het team met veel applicaties in the cloud, waarbij het technisch beheer bij de betreffende leveranciers ligt. Het team wordt aangestuurd door een Manager ICT. De afdeling ICT maakt onderdeel uit van Bedrijfsvoering, waar ook Business Control, Financial Control en Inkoop & Facilitaire Zaken onder vallen. Bedrijfsvoering ontzorgt, verbindt, daagt uit en optimaliseert, waarbij het zorgdragen voor een goed datafundament en het neerzetten van business procesmanagement belangrijke speerpunten zijn. De ICT afdeling is daarbij een belangrijke schakel.

Om regie vanuit ICT te kunnen voeren op deze ontwikkelingen en bijbehorende projecten, zijn wij voor de afdeling ICT op zoek naar een:
 

ICT ARCHITECT/ PROJECTMANAGER (36-40 uur p/w)


Als ICT architect ben jij de rechterhand van de manager ICT. Je ben de schakel tussen ICT en de business en weet de gebruikersbehoeften te analyseren en definiëren naar functioneel en technisch beheer. Je implementeert en borgt goed ingericht change-, resource-, release- en projectmanagement binnen ICT. Je zorgt voor een betrouwbaar ICT applicatie- en datalandschap. Spaarnelanden heeft de laatste jaren haar applicatielandschap vernieuwd. Een belangrijk onderdeel van de functie is dat het applicatielandschap goed up to date blijft en nieuwe functionaliteiten passen en getoetst worden aan onze randvoorwaarden. Daarnaast ga je aan de slag met het opzetten van een bestendig datalandschap. Hiervoor speel je een belangrijke rol in het dataprogramma van Spaarnelanden.  

Hoe kan je dag eruitzien?

Je start de dag in overleg met je manager over de ICT planning voor het komend kwartaal. Aan de hand van de jaarplanning nemen jullie de status door (de resources) en wordt gekeken of bijsturing nodig is. Voor het dataprogramma, ben jij zelf projectleider voor de technische stroom en je bespreekt met je manager het voorstel omtrent het in te richten datafundament. Daarnaast maak je onderdeel uit van het data competence center, waarvoor jij een advies hebt voorbereid omtrent de keuze van de datatooling in de organisatie.
Vervolgens werk je aan de evaluatie voor één van de core applicaties. Jij hebt input opgehaald vanuit de business eigenaar, gebruikers en ICT en je hebt zicht op de ontwikkelingen van de betreffende applicatie. Later op de dag heb je nog overleg met de unitmanager en applicatiebeheerder in verband met een aantal geplande changes in één van onze applicaties. Deze changes zullen worden uitgevoerd door een specialist en jij checkt of de wensen voldoende smart geformuleerd zijn en neemt het testprotocol inclusief de benodigde resources door. Aan het einde van de dag bereid je jezelf nog voor op de vergadering van de volgende dag en daarna ga tevreden naar huis. 

Jouw werkzaamheden:

  • Zorgdragen voor regie op ontwikkeling en beheer van het ICT applicatie- en datalandschap
  • Verantwoordelijk voor het stroomlijnen van de bestaande ICT architectuur en onderliggende technische infrastructuur
  • Zorgdragen dat nieuwe applicaties, software en cloud-oplossingen passen binnen de ICT structuur
  • Inrichten van de ICT governance en borgen van ICT ontwikkelingen in de organisatie
  • Verantwoordelijk voor goed functioneren van change-, resource- en releasemanagement proces
  • Verantwoordelijk voor de ICT projectplanning, het betreft hier o.a. projecten die impact hebben op het ICT applicatie- en datalandschap

Wat breng je mee?

  • Afgeronde relevante HBO opleiding aangevuld met vakgerichte trainingen en cursussen
  • Minimaal 5 jaar relevante werkervaring met informatie en data architectuur
  • Kennis van de methoden en technieken op het gebied van architectuur, zoals TOGAF en Archimate en hierin gecertificeerd
  • Ervaring met het opzetten van een datawarehouse
  • Kennis en ervaring met Qlickview, PowerBI is een pré.

Wij bieden

  • Een leuke en veelzijdige baan bij een sociaal-maatschappelijk bedrijf met 300 medewerkers
  • Veel opleidingsmogelijkheden op maat
  • 27,5 vakantiedagen
  • Reiskostenvergoeding volgens bedrijfsregeling
  • Tegemoetkoming in de kosten voor je sportabonnement
  • Korting op verzekeringen
  • Een collectieve ziektekostenverzekering
  • Fiscaal voordelig fietsplan
  • Gunstige verlofregelingen, zoals 5 weken betaald geboorteverlof voor vaders
  • Aantrekkelijke regeling voor de Private Lease van een elektrische auto
  • Een mooi salaris van maximaal € 4.791,-- bruto per maand op basis van 40 uur per week, afhankelijk van leeftijd en ervaring. Het salaris is exclusief het Persoonlijk Arbeidsvoorwaarden Budget van 14,94% bijvoorbeeld te besteden aan vakantie, extra verlof of sparen voor een grote uitgave. 

De sollicitatieprocedure 

Ben je enthousiast geworden? Voldoe je aan de bovengenoemde kwalificaties? Stuur dan je schriftelijke motivatie en CV naar sollicitaties@spaarnelanden.nl. Heb je nog inhoudelijke vragen over de functie, neem dan contact op met Jeroen Pirée, ICT-manager op telefoonnummer 06-13432577.

In verband met de Corona maatregelen worden de sollicitatiegesprekken digitaal gevoerd. Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.

* Verplicht veld