Afvalcoach/ backoffice medewerker Zandvoort (30 – 34 uur)

Datum: 10 februari 2020

Afvalcoach/ backoffice medewerker Zandvoort (30 – 34 uur)

Bij Spaarnelanden staat het belang van de leefomgeving áltijd voorop. Ons takenpakket is divers en heeft betrekking op alles dat een moderne stad nodig heeft: van grondstoffeninzameling tot integraal groenbeheer en van slim parkeermanagement tot duurzame mobiliteit. De ontwikkelingen van morgen bepalen onze weg naar de toekomst en dat betekent dat wij werk willen maken van zaken als circulariteit, klimaatadaptatie, elektrisch rijden en de deeleconomie. Wij zijn ons ervan bewust dat het duurzamer moet én kan. Wij houden dan ook van Echt Duurzaam Doen. Dat betekent dat we zelf het goede voorbeeld geven en doorpakken.

Werken bij Spaarnelanden betekent werken bij een mensgericht bedrijf met een informele en persoonlijke sfeer. Ontwikkeling van medewerkers staat bij ons centraal. Door opleiding en training kan iedereen zich bij Spaarnelanden verder ontwikkelen. We hebben als organisatie oog voor sociale participatie en bieden ook arbeidskansen voor mensen die een steuntje in de rug kunnen gebruiken. 

Heb jij een servicegerichte instelling, lever jij graag kwaliteit, ben jij maatschappelijk betrokken en vind jij het een uitdaging om vanuit je vakgebied bij te dragen aan de thema’s waar wij mee bezig zijn? Dan pas jij bij ons!

Binnen Spaarnelanden zoeken we tijdelijk voor het project DAB (Duurzaam Afval Beheer) een enthousiaste:

Afvalcoach/ backoffice medewerker Zandvoort (30 – 34 uur) 


Wat ga je doen?

Als afvalcoach ben je de centrale vraagbaak voor inwoners. Je bent hét gezicht in de wijk voor vragen over afvalscheiding. Bij het uitrollen van de duocontainers en het ombouwen van een deel van de ondergrondse restafvalcontainers tot grondstofcontainers ben je in de wijk aanwezig. Je beantwoordt vragen van inwoners en geeft hen advies en tips. Kortom, je helpt inwoners om afval beter te scheiden. Ook houd je de omgeving van de containers in de gaten; wanneer je zwerfafval tegenkomt of bijplaatsingen ziet, ruim je het op of schakel je het wijkteam in. 

Je spreekt bewoners actief aan; je vraagt hoe het gaat met afval scheiden en motiveert ze om bijvoorbeeld mee te helpen de straat schoon te houden. Wanneer je ziet dat er verkeerd afval in de duocontainer zit, leg je bewoners uit wat er wel en niet in mag of je deelt informatie uit. Je bent afwisselend als afvalcoach alsmede als medewerker backoffice tweedelijns aan het werk. Als tweedelijns backoffice medewerker zoek je moeilijke vragen uit van inwoners en/of wijkraden over het project en zorg jij voor een snelle afhandeling hiervan. Dit kunnen vragen zijn over het plaatsen van (duo) containers in de openbare ruimte, verbetervoorstellen van inwoners of vragen over de verwerking van afval en dergelijke. 

Naast jou zijn er nog drie andere medewerkers werkzaam in een soortgelijke functie, twee afvalcoaches en één projectmedewerker, die specifiek verantwoordelijk is voor de beantwoording van vragen per e-mail en telefoon. In principe heeft iedere medewerker zijn eigen wijk/ werkgebied, maar jullie helpen elkaar als dit nodig is bij bijvoorbeeld afwezigheid. Je werkgebied is in Zandvoort en Haarlem.
 

Wat breng je mee?

• Minimaal MBO werk- en denkniveau
• Rijbewijs B (E)
• Passie voor afvalscheiding
• Goede sociale en communicatieve vaardigheden
• Kennis van Microsoft Office 
• Hands-on mentaliteit

Je kunt goed samenwerken en op verschillende niveaus communiceren. Je bent bereid om ’s avonds of in het weekend te werken. Ook kun je goed omgaan met weerstand van inwoners; je blijft rustig en staat hen altijd vriendelijk te woord. 

Wat bieden wij?

De functie van Afvalcoach is ingeschaald in schaal G. 
 

Solliciteren?

Ben je enthousiast geworden? Voldoe je aan de bovengenoemde kwalificaties? Stuur je schriftelijke motivatie en CV naar sollicitaties@spaarnelanden.nl. Heb je nog inhoudelijke vragen over de functie, dan kun je contact opnemen met Fabienne Mantes, Projectleider Duurzaam Afvalbeheer Zandvoort, op telefoonnummer 06-15491317.
* Verplicht veld