Afvalpas

Huishoudens die gebruik maken van een ondergrondse restafvalcontainer, ontvangen hiervoor een afvalpas. Deze pas hoort bij de woning en blijft eigendom van Spaarnelanden.

Handleiding

Bij de afvalpas wordt een handleiding meegezonden. Hierin leest u alles over het gebruik van de afvalpas en de ondergrondse restafvalcontainer (handleiding).

Verlies of beschadiging afvalpas

Een vervangende afvalpas kost € 10,00 als de pas na uitgifte stuk of verloren is gegaan. U kunt per mail een vervangende afvalpas (info@spaarnelanden.nl) aanvragen, die u vervolgens dezelfde werkdag bij onze Klantenservice kunt ophalen (Minckelersweg 40, 2031 EM te Haarlem). Het is mogelijk om bij onze Klantenservice zowel met uw pinpas als contant te betalen. Hierbij geldt een legitimatieplicht. Neem altijd een geldig legitimatiebewijs en een bewijs van uw huidige adres mee, zoals een envelop met naam en adres (drukwerk) of een bankafschrift.

U heeft ook de mogelijkheid om, na uw aanvraag per mail, € 10,00 over te maken (IBAN: NL32 BNGH 0285 1157 58) o.v.v. uw straatnaam en huisnummer. Zodra wij de betaling hebben ontvangen, sturen wij de pas naar u toe. Houdt u er rekening mee dat het in dit geval enige werkdagen kan duren voordat u de pas heeft ontvangen.

Mijn pas werkt niet meer en is niet beschadigd

Wanneer uw afvalpas niet meer werkt dan kunt u met uw pas terecht bij onze Klantenservice. (Minckelersweg 40, 2031 EM te Haarlem). Zij beoordelen of de pas niet meer werkt bijvoorbeeld door slijtage of een technisch probleem of is beschadigd door eigen gebruik. Wanneer de pas aantoonbaar onbeschadigd is, ontvangt u direct een nieuwe pas van ons. Is de pas door gebruik beschadigd, dan zijn de kosten van € 10,00 voor uw rekening.

Bent u net verhuisd en heeft u geen afvalpas?

De vorige bewoners dienen de afvalpas achter te laten in de woning. Wanneer u geen afvalpas kunt vinden, vraag dit dan nog eens na bij de vorige bewoners. Is de afvalpas echt niet meer aanwezig, dan kunt u een afvalpas aanvragen. Als uw woning in de gemeentelijke administratie officieel staat ingeschreven als woonadres, dan ontvangt u op vertoon van een recent huur- of koopcontract (niet ouder dan 3 maanden) bij de receptie van Spaarnelanden (eenmalig) gratis een afvalpas. Wij verzoeken u vriendelijk om van tevoren per mail of telefonisch door te geven dat u een afvalpas komt ophalen. Dan zorgen wij ervoor dat uw afvalpas klaar ligt. U kunt ook een kopie van uw huur- of koopcontract mailen (info@spaarnelanden.nl), dan sturen wij u de pas per post toe. Voor adressen die niet officieel staan ingeschreven in de gemeentelijke administratie als woonadres (dus geen woonfunctie hebben) is geen afvalpas beschikbaar.