Afvalpas

Huishoudens die gebruik maken van een ondergrondse restafvalcontainer, ontvangen hiervoor een afvalpas. Deze pas hoort bij de woning en blijft eigendom van Spaarnelanden. Voor adressen die niet officieel staan ingeschreven in de gemeentelijke administratie als woonadres (dus geen woonfunctie hebben) is geen afvalpas beschikbaar.

Aanvragen nieuwe afvalpas

Is uw afvalpas beschadigd en werkt de pas niet meer of bent u de afvalpas verloren dan kunt u een nieuwe pas aanvragen per mail. De kosten voor een nieuwe afvalpas bedragen €10,00. Bent u net verhuisd of heeft u een HaarlemPas dan kunt u kosteloos een nieuwe pas aanvragen.
 

Verlies of beschadiging afvalpas

Een vervangende afvalpas kost € 10,00 als de pas na uitgifte stuk of verloren is gegaan. U kunt per mail een vervangende afvalpas aanvragen. Het bedrag van € 10,00 kunt u overmaken op IBAN: NL32 BNGH 0285 1157 58 t.n.v. Spaarnelanden o.v.v. uw straatnaam en huisnummer. Zodra wij de betaling hebben ontvangen, sturen wij de pas naar u op. Houd er rekening mee dat het 3-4 werkdagen kan duren voordat u de pas heeft ontvangen. Het is niet mogelijk om een nieuwe afvalpas op te halen bij de kantoorlocaties.

  • Stuur uw aanvraag naar info@spaarnelanden.nl onder vermelding van uw adresgegevens (straatnaam, huisnummer en postcode).
 

Bent u net verhuisd en heeft u geen afvalpas?

De vorige bewoners dienen de afvalpas achter te laten in de woning. Is de afvalpas niet meer aanwezig, dan kunt u een afvalpas aanvragen per mail. Als uw woning in de gemeentelijke administratie officieel staat ingeschreven als woonadres, dan ontvangt u op vertoon van een recent huur- of koopcontract (niet ouder dan 3 maanden) éénmalig gratis een afvalpas. Een kopie van uw huur- of koopcontract voegt u toe aan de e-mail. Voor adressen die niet officieel staan ingeschreven in de gemeentelijke administratie als woonadres (dus geen woonfunctie hebben) is geen afvalpas beschikbaar.

  • Stuur uw aanvraag naar info@spaarnelanden.nl onder vermelding van uw adresgegevens (straatnaam, huisnummer en postcode) en een kopie van uw huur- of koopcontract.
 

HaarlemPas

Haarlemmers met een HaarlemPas kunnen kosteloos een afvalpas aanvragen per mail. De afvalpas sturen wij naar u op. Houd er rekening mee dat het 3-4 werkdagen kan duren voordat u de pas heeft ontvangen.
  • Stuur uw aanvraag naar info@spaarnelanden.nl onder vermelding van uw adresgegevens (straatnaam, huisnummer en postcode), een kopie van uw HaarlemPas en een bewijs van uw huidige adres.
Voor de aanvraag (met HaarlemPas) gelden onderstaande regels:
  • De afvalpas wordt verstrekt op adres.
  • Maximaal 1 pas per adres.
  • Bij verlies of beschadiging wordt maximaal 1 keer per jaar kosteloos een nieuwe pas verstrekt.
  • Bij aanvraag van een nieuwe pas wordt de oude pas geblokkeerd.
Wilt u meer weten over de HaarlemPas? Hier vindt u meer informatie.
 

Mijn pas werkt niet meer en is niet beschadigd

Wanneer uw afvalpas niet meer werkt en de pas is niet beschadigd dan kunt u uw pas opsturen naar onze Klantenservice (postbus 1041, 2001 BA Haarlem). De Klantenservice beoordeelt of de pas niet meer werkt door bijvoorbeeld slijtage, een technisch probleem of is beschadigd door eigen gebruik. Wanneer de pas aantoonbaar onbeschadigd is, ontvangt u een nieuwe pas van ons per post. Is de pas door uw toedoen beschadigd, dan zijn de kosten van € 10,00 voor uw rekening. Hier nemen wij contact over op met u.

Handleiding

Bij de afvalpas wordt een handleiding meegezonden. Hierin leest u alles over het gebruik van de afvalpas en de ondergrondse restafvalcontainer (handleiding).