Afvalpas

Huishoudens die gebruik maken van een afvalcontainer ontvangen hiervoor één afvalpas per adres. Met deze afvalpas kunt u de container openen. De afvalpas hoort bij de woning en is eigendom van Spaarnelanden. Voor adressen die niet officieel staan ingeschreven in de gemeentelijke administratie als woonadres (dus geen woonfunctie hebben) is géén afvalpas beschikbaar.

Afvalpas aanvragen


Na het aanvragen van een nieuwe afvalpas wordt uw oude afvalpas geblokkeerd. Wij sturen de nieuwe afvalpas naar u op.  Houd rekening met een levertijd van 3-4 werkdagen. 


Er is geen afvalpas aanwezig in uw nieuwe woning

De vorige bewoners dienen de afvalpas achter te laten in de woning. Is er geen afvalpas aanwezig in uw nieuwe woning? Dan kunt u éénmalig kosteloos een afvalpas aanvragen op vertoon van uw huur- of koopcontract of bewijs van inschrijving in de gemeente Haarlem.  

Stuur uw aanvraag naar info@spaarnelanden.nl en voeg de volgende gegevens toe:
  • Uw straatnaam, huisnummer en postcode
  • Een kopie van uw huur- of koopcontract (de pagina met uw adresgegevens én de pagina met datum en handtekening is voldoende) of een bewijs van inschrijving in de gemeente Haarlem. De documenten mogen niet ouder zijn dan 3 maanden. 


Uw afvalpas werkt niet meer of u bent uw afvalpas verloren

In de volgende situaties kunt u kosteloos een vervangende afvalpas aanvragen: Is uw afvalpas beschadigd of bent u uw afvalpas verloren, dan kost een vervangende afvalpas € 10,00.
Maak het bedrag van € 10,00 over op IBAN: NL32 BNGH 0285 1157 58 t.n.v. Spaarnelanden, onder vermelding van uw straatnaam, huisnummer en postcode.

 

U heeft een HaarlemPas/ZandvoortPas

Als u in het bezit bent van een HaarlemPas of ZandvoortPas kunt u (maximaal één keer per jaar) kosteloos een vervangende afvalpas aanvragen.

Stuur uw aanvraag naar info@spaarnelanden.nl en voeg de volgende gegevens toe:
  • Uw straatnaam, huisnummer en postcode
  • Een kopie van uw HaarlemPas of ZandvoortPas (van dit jaar)
  • Een bewijs van uw huidige adres


Uw afvalpas is niet beschadigd, maar toch werkt hij niet meer

Stuur uw afvalpas kosteloos naar onze klantenservice:
Antwoordnummer 1637
2000 VC Haarlem

Doe de afvalpas in een envelop en voeg een briefje toe met uw gegevens:
  • Straatnaam, huisnummer, postcode
  • Telefoonnummer en/of e-mailadres
Wij onderzoeken waarom uw pas niet meer werkt. U ontvangt kosteloos een nieuwe afvalpas wanneer uw afvalpas:
  • niet meer werkt door een technisch probleem
  • en aantoonbaar onbeschadigd is
Blijkt uw afvalpas toch beschadigd te zijn? Dan zijn de kosten van € 10,00 voor uw rekening. In dit geval nemen wij contact met u op.
 

Handleiding afvalpas

Bij uw afvalpas ontvangt u deze handleiding. Hierin leest u alles over het gebruik van de afvalpas en de ondergrondse afvalcontainer.